ویژگی حیاتی که خیلی از ویدئو های آنلاین ندارند

زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

ویژگی حیاتی که خیلی از ویدئو های آنلاین ندارند

با روی آوردن مردم جهان به انجام کارها از راه دور، استفاده از ویدئو برای در تماس بودن، خرید کردن و اطلاع از رویدادها تبدیل به ضرورت شده است. ما برای ادامۀ کسب‌و‌کار و برقراری ارتباط با همکاران، خانواده و دوستان به ویدئو متکی هستیم. مشتریان برای سرگرمی و پخش زنده‌ی اجراها به ویدئو متکی هستند و با توجه به اینکه ظرفیت فروشگاه‌های سنتی کاهش پیدا کرده، ما به خرید آنلاین وابسته شده‌ایم و در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فکر و ایده هستیم. احتمالا ویدئوهای آنلاین پس از بیماری کووید ۱۹ در زندگی ما باقی خواهند ماند، زیرا ویدئو جای خود را در دنیای متفاوت و جدید ما محکم کرده است.

در بازاریابیِ برند، ۶۹ درصد مشتریان ترجیح می‌دهند که یک ویدئوی کوتاه ببینند. به نظر آنها ویدئو نسبت به عکس محصول از اعتبار بیشتری برخوردار است و باعث افزایش اعتماد و وفاداری به یک برند یا محصول می‌شود. ویدئوها مردم را بیشتر جذب یک وبسایت می‌کنند و می‌توانند مدت بیشتری آنها را سرگرم نگه دارند و در نتیجه فروش را افزایش دهند. در حقیقت، ۸۷ درصد بازاریابان اعلام کرده‌اند ویدئو، بازگشت سرمایۀ خوبی دارد.

در سال ۲۰۲۰ روزانه بیش از ۱٫۳ میلیون کاربر جدید به رسانه‌های اجتماعی پیوستند. این رقم بیانگر رشد هنگفت محتواهای آموزشی و سرگرمی است و به وضوح نشان می‌دهد که ویدئو بیشتر مورد پسند مردم بوده است. ما بیش از هر زمان دیگری به اینترنت متکی هستیم و اینترنت یک بخش حیاتی از زندگی شده است. از لحظه‌ای که بیدار می‌شویم تا وقتی که می‌خوابیم از محتوای اینترنتی استفاده می‌کنیم.

در نتیجه با پایدار شدن این روند ترافیک آنلاین روز به روز سنگین‌تر می‌شود. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۹ درصد بزرگسالان آمریکایی به صورت آنلاین خرید می‌کنند و بدون شک این آمار در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. لازم است برندها ببینند چه نوع محتوایِ باب روز برای مخاطبان مورد هدفشان اهمیت دارد. گذشته از همۀ این‌ها بیش از ۹۰ درصد کسب‌وکارها از راه تبلیغات ویدئویی،  مشتریان جدید جذب می‌کنند.

محبوبیت و اهمیت ویدئو رو به افزایش است. همۀ صنایع برای ادامۀ فعالیت خود و مطرح ماندن مجبور به تغییرات دیجیتالی شده‌اند. از یادگیری آنلاین گرفته تا تور مجازی یک خانۀ جدید یا برقراری ارتباط با یک پزشک، زندگی ما امروزه حول ویدئو می‌چرخد. با وجود این، ویدئوها از یک چیز مهم برخوردار نیستند: اطلاعات

ویدئوهای آنلاین مشکل فقدان اطلاعات دارند.  

اطلاعات تکۀ گمشدۀ این پازل است. بدون اطلاعات کاربران نمی‌توانند جست‌وجو کرده و ویدئوها را پیدا کنند. همین مشکل، ویدئو را به یک وسیلۀ ساخته و پرداخت شده تبدیل کرده که دسترسی به آن فقط زمانی ممکن است که مستقیما به مخاطبان مورد هدف ارائه شود. اگر ناشران مجموعه‌های ویدئویی خود را درست برچسب نزنند و دسته‌بندی نکنند، نمی‌توانند تأثیرگذاری ویدئوها یا سرمایه‌گذاری‌ای را که روی تولید ویدئو کرده‌اند خوب اندازه‌گیری کنند. بدون اطلاع از اینکه مردم چه چیزهایی دربارۀ یک محصول یا برند خاص می‌بینند، چه‌طور می‌توان برای آنها بازاریابی کرد؟

استخراج اطلاعات از محتوای ویدئویی به این دلیل خیلی سخت است زیرا ویدئو فرم‌های زیادی دارد، هم ساختارمند  است و هم بدون ساختار. به‌طور خلاصه، اطلاعات ساختارمند از یک روش یا رویداد مشخص به دست می‌آید، درحالی‌که اطلاعات بدون ساختار یعنی همۀ آن چیزهایی که به دست آوردن آنها دشوارتر است، مانند بازخورد مشتریان. به بیان دیگر، اطلاعات کمّی در مقابل اطلاعات کیفی. اطلاعات ساختارمند را می‌توان راحت‌تر به دست آورد و تحلیل کرد، اما اطلاعات بدون ساختار قابل تغییر است و قالب مشخصی ندارد.

در مورد محتوای ویدئویی، با وجود ۳۰ فریم در هر ثانیه و تصاویر و صداها تحلیل این حجم از اطلاعات سخت است. با وجود این تلفیق فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی با فناوری‌های قبلی مثل ابزارهای تحلیل و ورودی سفارشی‌شده می‌تواند تولید اطلاعات ویدئویی قابل جست‌وجو را بیش از پیش آسان کند.

هوش مصنوعی چگونه به بهبود اطلاعات ویدئویی کمک می‌کند؟

به کمک هوش مصنوعی و با برچسب‌گذاری صحیح، می‌توان ویدئو را درست مثل یک صفحۀ وب جست‌وجو کرد. این فناوری به ما امکان تولید سریع و خودکار اطلاعات را می‌دهد. چالش پیش رو برای هوش مصنوعی تضمین دقت این فناوری و به حساب آوردن اصطلاحات غیراستاندارد است. مثل بیشتر فناوری‌هایی که می‌توان تنظیمات روی آنها اعمال کرد، استفاده از یادگیری ماشین تحت نظارت انسان در هوش مصنوعی منجر به تولید یک مخزن اطلاعاتی کامل با مدیریت آسان می‌شود که ‌نه‌تنها باعث افزایش کیفیت جست‌وجوها شده بلکه تجربۀ بهتری هم برای بیننده رقم می‌زند.

این تکنولوژی که با قوانین حریم خصوصی اطلاعات سازگار است، به تکامل محتوای ویدئویی کمک کرده و بدون نیاز به اطلاعات منسوخ کوکی مرورگر بلکه بر اساس تمام سیگنال‌های دریافتی همزمان راجع به علایق بیننده (مانند تعداد بازدیدها، زمان سپری شده در صفحه، تعداد دفعاتی که ویدئوی تبلیغاتی تا آخر پخش شده، میزان مشارکت بازدید‌کننده) محتوای معنادار به بینندگان پیشنهاد می‌دهد. کسب‌وکارها از طریق برقراری ارتباط میان اطلاعات محتوا و اطلاعات کاربر می‌توانند با دقت بازاریابی کرده و بر اساس محتوای مورد استفادۀ مردم اهداف خود را تغییر دهند. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند ضمن محافظت از خود در برابر محتوای ناسالم مانند تصاویر مستهجن، فحاشی، مشروبات الکلی و مواد مخدر، مشتریان را به ارسال محتوای تولید شده توسط خودشان تشویق کنند.

این تکنولوژی باعث درک بهتر آنچه مردم تماشا می‌کنند شده و برای سرگرم کردن و تبدیل بینندگان به مشتریان از روش‌های هوشمندانه‌تری بهره می‌برد. ترکیب اطلاعات ویدئویی قبلی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بهبود تجربۀ استفاده از سایت و بازاریابی محتواست.

چه به عنوان متخصص و چه به عنوان مشتری، باید تلاش کنیم ۹۹ درصد ویدئوهایی را که اطلاعات ندارند با استفاده از فناوری‌های جدید بهینه کنیم. با این کار می‌توانیم وب را به یک فضای بهتر و لذت‌بخش‌تر تبدیل کنیم.[1]

 


[1] این مطلب ترجمۀ مقالۀ گیل بکربا این عنوان است:

  The Majority Of Online Videos Are Missing This One Critical Thing

 

 

 
لینک منابع :
مترجم : ویراطرح